Saturday, July 11, 2020

Download Books For Oğullar ve Rencide Ruhlar (Alper Kamu #1) Free

Be Specific About About Books Oğullar ve Rencide Ruhlar (Alper Kamu #1)

Title:Oğullar ve Rencide Ruhlar (Alper Kamu #1)
Author:Alper Canıgüz
Book Format:Paperback
Book Edition:Anniversary Edition
Pages:Pages: 204 pages
Published:2004 by İletişim Yayınları
Categories:Asian Literature. Turkish Literature. Cultural. Turkish. Fiction. Roman
Download Books For Oğullar ve Rencide Ruhlar (Alper Kamu #1) Free
Oğullar ve Rencide Ruhlar (Alper Kamu #1) Paperback | Pages: 204 pages
Rating: 4.17 | 6041 Users | 298 Reviews

Description In Pursuance Of Books Oğullar ve Rencide Ruhlar (Alper Kamu #1)

"Beş yaş insanın en olgun çağıdır; sonra çürüme başlar.
Ben Alper Kamu, birkaç ay önce beş yaşına bastım. Doğum günüm yaklaşırken vaktimin büyük kısmını pencerenin önünde, dışarıdaki insanları izleyerek geçiriyordum. Hızlanarak, yavaşlayarak, türlü sesler çıkararak ve bir yerlere bakarak yaşayıp gidiyorlardı. Bür gün onlardan biri haline geleceğimi düşünmek beni hasta ediyordu. Ne yazık ki bundan kaçış yoktu. Zaman acımasızdı ve ben hızla yaşlanıyordum. Hayatımdaki tek iyi şey artık anaokuluna gitmek zorunda olmayışımdı. Zarardan kar. Uzun süre annem ile babama anaokulunun bana göre bir yer olmadığını anlatmaya çalışmıştım aslında. Bütün rasyonel dayanaklarıyla. Hiçbir işe yaramamıştı maalesef. İlla ki uykumda kan ter içinde tepinmek, servis minibüsü kapıya geldiğinde küçük çaplı bir sinir krizi geçirmek gibi yöntemlere başvurmam gerekecekti derdimi anlamaları için. Kepazelik. İnsanı kendinden utandırıyorlardı."

Alper Canıgüz, kıvrak ve sürükleyici diliyle, beş yaşındaki bir çocuğun içine düştüğü bir hikayeyi anlatıyor. Yaşının avantajıyla her yere girip çıkan, hem filozof hem fırlama bir oğlan... Hikayeyi ve "karakteri" çevreleyen semt hayatı ve mahalle atmosferi de, bizzat karakter kazanıyor anlatıda...
Polisiye, fantastik ve mizahi edebiyatın tatlarını ustaca kaynaştıran, olağanüstü özgün, çok iddialı bir kitap.

Point Books Toward Oğullar ve Rencide Ruhlar (Alper Kamu #1)

Original Title: Oğullar ve Rencide Ruhlar ISBN13 9789750502057
Edition Language: Turkish URL http://www.iletisim.com.tr/kitap/ogullar-ve-rencide-ruhlar/7771#.Vz7SSZGLTIU
Series: Alper Kamu #1
Characters: Alper Kamu, Onur Çalışkan, Metin Bilgin
Setting: Istanbul(Turkey)


Rating About Books Oğullar ve Rencide Ruhlar (Alper Kamu #1)
Ratings: 4.17 From 6041 Users | 298 Reviews

Piece About Books Oğullar ve Rencide Ruhlar (Alper Kamu #1)
Okuduğum en şirin polisiye belki de -ama salt başkahramanı beş yaşında bir velet olduğu için değil, Alper Canıgüz sayesinde.İtiraf etmem gerekiyor ki kendisini bugüne dek çok yanlış yargılamışım. Hiç sebepsizce, üslubunun itici ve ukala olduğunu düşünüyordum hep, ya birisi böyle söyledi bana, ya da başkalarıyla karıştırdım. Neden bilmiyorum. Vefakat durumun bununla uzaktan yakından ilgisi yok; ne bir ukalalık, ne de gereksiz edebi kısımlar var. Gerekeni yazıyor Alper Canıgüz. Tatlı Rüyalar da

Yüksek puanı ve bir çok arkadaşımın okuması üzerine merak ettiğim, o yüzden alıp okuduğum roman. Açıkçası overrated bir roman olduğunu düşünüyorum, özellikle başkalarının övdüğü "5 yaşındaki çocuğun ağzından hiç beklenmeyen lafları duymak" mevzusu başlarda bana çok itici gelmişti. Hatta hikayenin gelişimine kadar "uff, bir an önce okuyyim da bitsin" gözüyle hızlı hızlı okumaya başlamıştım, detayları es geçerek.. Hatta bu bahsi geçen benzetmeler amiyane tabirle bana "Nevizade'de hatun kaldırmak

5 yaşındaki kahramanız Alper Kamu kendisini "Her gün birkaç saatini divanın altında geçiren, mahallenindelisini ruh kardeşi gören, gırtlagı kesilmiş bir ceset karşısında kılı kıpırdamayan, yirmilik kızlarla ilgili fanteziler kuran, silah ve alkol düşkünü bir velet. Canavarın küçük bir çocuk olarak portresi. Yeniden doğmuş Rasputin." olarak tanıtıyor ve cidden bu kelimeler onu anlatıyor.Çocuk öyle bi felsefe yapıyor, o kadar bilmiş ve keskin zekalı ki herkes sen cüce misin ya da şeytan dölü

Eğlenceli, kıvrak, enerjik ve çok bilmiş bir kitap. Sonunda Hakan'ın mektubuyla boğazda düğüm bırakarak bitse de geneli itibariyle neşeli. Kitap boyunca verilen onlarca referans da cabası... Alper Canıgüz çok güzel bir iş çıkarmış, eline sağlık.

Bu kitaba ne yorum yazsam bilemiyorum çünkü hakkını vererek okumadım. 26 Haziranda başlamışım ve 30 Temmuzda bitiriyorum resmen bravo bana 👏👏 Aslında başlarını çok severek ve mest olarak okudum ama ortalarda bir yerde kitaptan koğtum niyeyse. Araya bir ay girdi. Ama sonunu da sevdim o yüzden 4 puan veriyor ve yeniden okuyacaklarım arasına ekliyorum. Doğru düzgün okursam sanki 5 puan verirmiş gibi hissediyorum. Çünkü çok değişik ve ojinal bir kurguydu. Gerçekten çok beğendim. Kısaca konudan da



5 yaşında bir çocuk Alper Kamu...Dağ Çileği Sokağı'na savaş açan Ömer Cemal Bey Sokağı Kurtuluş Ordusu'nun üyesi,evde Shostakovich dinlerken anaokulunda kestane,gürgen,palamut diye bağırması beklenen,Dostoyevski,Oğuz Atay ve Nietzsche okuyup en yakın arkadaşı Hakan için Oya ile Kaya'yı hecelerine ayıran ve mahallede işlenen bir cinayeti hayali arkadaşı Öztürk ile psikanaliz yoluyla çözen bir çocuk...Alper Canıgüz'ü tekrar okur muyum bilmiyorum ama özgün bir kalem olduğuna eminim."Dünyada

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.